Lasertherapie

High power lasertherapie is een pijnloze en effectieve manier om pijn te bestrijden en om blessures en ontstekingen van gewrichten en pezen sneller te laten genezen.

Hoe werkt het?

Het licht van de laser zorgt ervoor dat er in de (beschadigde) cellen meer energie vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om de cel functie te normaliseren. Hierdoor verbeterd de opname van voedingsstoffen, verminderd het de ontsteking en wordt vocht sneller afgevoerd door activatie van het lymfesysteem. Door de productie van pijn verminderde stofjes (zoals endorfine) geeft het in de meeste gevallen al direct pijnvermindering!

Samenvattend stimuleert high power lasertherapie dus het zelf herstellend vermogen van het lichaam.

Met welke laser werken we:

In onze praktijk maken we gebruik van Class IV therapeutische Laser oftewel een High Power Laser. In tegenstelling tot de voorheen in Nederland meer gebruikte low power laser, die gebruik maakt van minder vermogen en één enkele golflengte en daarmee een penetratie diepte heeft van enkele millimeters, dringt de high power laser door tot ongeveer 7 cm. Dit komt door het hogere vermogen en de 2 golflengten die de laser uitstraalt. Hierdoor bereikt de laser ook dieper gelegen weefsels en heeft het een krachtiger en langduriger effect.

Is de behandeling veilig:

De behandeling met de laser is veilig en geeft geen bijwerkingen. Voor de ogen is dit echter niet het geval en daarom wordt er tijdens de behandeling altijd een veiligheidsbril gedragen om de ogen te beschermen.

De therapie kan onder andere ingezet worden bij:

• Slijmbeursontstekingen
  • Pijn rond en onder de hiel (hielspoor/peesplaatontsteking)
  • Verrekking van een spier
  • Artrose